Tim istraživača sa sjedištem u Sveučilištu Sorbonneu u Parizu napravio je veliku studiju “France NutriNet-Santé”. Pregledali su mnoštvo medicinskih zapisa i prehrambene navike kod gotovo 105.000 odraslih ljudi. Ovom studijom analizirali su konzumaciju 3300 prehrambenih artikala. Istraživali su kako ultra prerađena hrana proizvedena u tvornicama utječe na zdravlje.

Prerađena hrana odnosi se na tjesteninu, gotovu hranu, kolače i slatkiše koji sadrže dugačke liste dodataka, konzervansa, arome i bojila, kao i velike količine šećera, masti i soli. Takva hrana je otprilike polovina onoga što prosječna britanska obitelj pojede, piše The Guardian.

Otkrili su da je povećan unos prerađenih namirnica u prehrani povezan s porastom pojave raka, najviše raka dojke, a nešto manje raka debelog crijeva.

Žene koje jedu najviše prerađene hrane imaju 23 posto veću šansu da će oboljeti od raka dojke u narednih pet godina. Također, kod njih su šanse za rak dojke u menopauzi veće za 38 posto. Rizik za pojavu raka debelog crijeva veći je za 27 posto, pokazalo je ovo istraživanje. U slučajevima raka prostate poveznice s procesuiranom hranom nije bilo, otkriva Daily Mail.

Foto: SYSTEM

– Ako se to potvrdi i u drugim populacijama i postavkama, ovi rezultati upućuju na to da naglo povećanje potrošnje vrlo prerađene hrane može rezultirati sa sve više oboljelih od raka – rekli su istraživači za British Medical Journal.

Također, takva hrana je već povezana s pretilosti.   

Rezultati su vrlo jaki, vrlo dosljedni i vrlo uvjerljivi. Ali, moramo biti oprezni. To je prva studija pa ne bi trebalo dizati paniku. Ovi rezultati moraju biti potvrđeni u drugim potencijalnim studijama – kaže Mathilde Touvier, voditeljica ovog istraživanja.

Ovo je rizična hrana:

  • Gazirana pića
  • Pakirani kruh
  • Margarin
  • Keksi
  • Slatke i slane zapakirane grickalice
  • Obrađene žitarice koje se jedu za doručak
  • Čokolada

Foto: Dreamstime

  • Energetske pločice
  • Energetska pića
  • Aromatizirano mlijeko
  • Gotova jela s gotovim umacima
  • Instant rezanci i tjestenina
  • Prerađeno riblje meso (npr. panirani štapići)
  • Praškasti proizvodi za mršavljenje
  • Polugotove pite
  • Pileći medaljoni (chicken nuggets)
  • Proizvodi od komadića mesa, uključujući većinu kobasica
  • Juhe u prahu
  • Prehrambeni proizvodi uglavnom ili u cijelosti od šećera, ulja i masti, piše BBC. 
PODIJELI